Наразі застосунків нараховується величезна кількість. Для залучення користувачів необхідно виділятись серед всієї маси. Й однією з ключових стратегій покращення видимості та збільшення завантажень є оптимізація App Store (ASO).
У 2024 році ASO продовжує відігравати ключову роль у збільшенні видимості додатка та кількості завантажень.
ASO це як SEO для вебсайтів. Цілі ASO — полегшити пошук застосунку, залучити більше органічного трафіку та, зрештою, збільшити кількість завантажень.
ASO є важливою частиною комплексної маркетингової стратегії для будь-якого застосунку в інтернеті.
Переваги ASO:
Розберемо важливі складові успіху застосунку в інтернеті.
Для того, щоб роботи з ASO-просування були ефективними, необхідно приділяти вкрай важливу увагу складовим оптимізації застосунків.
Розберемо 5 основних складників, над оптимізацією яких потрібно працювати у 2024 році.
Назва застосунку має виражати мету, а також бути доречна та приваблива користувачам.

Рис. 1 – Видача Google Play та App Store за запитом “розвиваючі ігри”
Для підвищення доступності пошуку додайте найрелевантніші ключові слова великого обсягу пошуку в заголовок та опис. Так ви збільшите шанси на покази вгорі екрану пошуку в магазинах App Store та Google Play.
Піктограма застосунку – це перше візуальне враження про програму в користувачів. Приваблива піктограма здатна привернути увагу відвідувачів маркетів та натиснути на неї.

Рис. 2 – Піктограма застосунку
Поради щодо створення ефективної привабливої піктограми:
Скриншоти та відео попереднього перегляду (трейлер) на сторінці надають користувачам кращу обізнаність щодо застосунку та його функцій, що дає привід натиснути на завантаження.

Рис. 3 – Трейлер в описі застосунку
Оптимізація скриншотів здатна збільшити конверсію застосунку на 21–24%, а відео попереднього перегляду додатка – на 17% (дані Splitmetrics).

Рис. 4 – Попередній огляд застосунку
Можна додати до 8 скриншотів в Google Play та до 10 в App Store.
Опис програми — це стислий та зрозумілий опис застосунку з додаванням доречних ключових слів, який освітлює основні функції та переваги використання.
Особливу увагу слід приділити вибору категорії, оскільки це має великий вплив на те, наскільки легко користувачі знайдуть застосунок.
Рис. 5 – Опис застосунку
Також магазини застосунків мають свої правила, за якими надають описи. Наприклад, Apple Store має свій власний набір правил, тоді як Google Play Store – свій. Тож необхідно дотримуватися правил маркетів.
Заохочуйте клієнтів надавати позитивні оцінки та відгуки. Як тільки людина надає зворотний зв’язок, ви маєте звернути увагу на її проблеми та продемонструвати, що її думка вам важлива.
Рис. 6 – Оцінки та відгуки на застосунки
На прикладах вище ми якраз бачимо відповіді розробників програм на зауваження користувачів.
Хороші рейтинги допомагають застосункам займати вищі позиції в маркетах та додають потенційним споживачам більше впевненості при виборі та завантаженні додатка.
Оновлюйте застосунок, щоб включити нові функції, виправити помилки та покращити функціональність та користувацький досвід.

Рис. 7 – Оновлення застосунків
Користувачі маркетів скоріше звернуть увагу на застосунки, які обслуговуються та регулярно мають оновлення, як на прикладі вище. Такі застосунки мають вищий рейтинг у результатах пошуку, ніж ті, які оновлюються рідко.
Для вимірення ефективності робіт з ASO потрібно відстежувати певні метрики (так само як і в SEO).
Рейтинг ключових слів — це міра рейтингу застосунку за певними ключовими словами. Регулярно стежте за відповідними ключовими словами та їх позиціями. Визначте, які ефективні ключові слова генерують завантаження. Адаптуйте стратегію ключових слів відповідно до того, як змінюється рейтинг застосунку.
Слідкуйте за тим, як часто застосунок з’являється в результатах пошуку за певними ключовими словами. Протестуйте різні метадані та подивіться, як ці зміни впливають на покази.
Налаштуйте сторінки застосунку для різних сегментів користувачів за допомогою користувацьких сторінок продуктів у App Store та користувацьких сторінок у магазині Google Play.
Обчисліть частку користувачів, які знаходять застосунок, завантажують, а потім відкривають його. Щоб підвищити CTR, оптимізуйте зображення, описи та піктограму застосунку.
Важливо: з лютого 2023 року у звітах Play Console пошукові запити за категоріями класифікуються як трафік Google Play Explore замість трафіку Google Play Search.
Моніторте рейтинги своїх ключових слів, щоб вдосконалювати опис, підзаголовки та назву застосунку.

Рис. 7 – A/B-тестування метаданих застосунків
Щоб знайти ефективні комбінації метаданих, використовуйте A/B-тестування.
Змінюйте зображення та метадані відповідно до різних мов та географічних регіонів, в котрих просуваєте застосунок. Вміст має бути зрозумілим для різних глядачів, аби вони цікавились застосунком та натискали на завантаження.
Радимо ознайомитись з нашими статтями про локалізацію застосунків в App Store та Google Play. Й окремо детально для App Store.
Відстежуйте тактики ASO конкурентів: чи змінюють вони описи/скриншоти продукту та наскільки часто це робиться. Визначте нові можливості для зростання.
Відстежуйте загальну кількість установок та завантажень за певний час. Визначайте тенденції, що стосуються рекламних кампаній або впровадження нових продуктів.
Рис. 8 – App Analytics та Play Console
Визначайте рівень утримання користувачів — вимірюйте кількість людей, які продовжують використовувати застосунок після його завантаження.
Проаналізуйте зміни в кількості завантажень та залученні користувачів: порівняйте статистику тижнів до оновлення та після. У разі, якщо запускали рекламу на застосунок, проаналізуйте зміну CVR.
Події в застосунку – це тимчасові події, які оголошуються на сторінках програми, в результатах пошуку, індивідуальних рекомендаціях та вибраному. Користувачі також можуть знайти подію за допомогою певних ключових слів.
LiveOps в Google Play використовується для представлення акцій (спеціальні пропозиції, обмежені за часом події, різні оновлення тощо).

Рис. 9 – LiveOps у Google Play
Рекламний вміст може відображатися на вкладці Ігри, Події, на сторінці списку програм або в результатах пошуку. Проте не всі розробники мають доступ до рекламного вмісту. (Довідка про LiveOps у Google Play).
Apple запустила події в застосунках до рекламного вмісту з iOS 15. Знайдіть застосунки, які використовують внутрішньопрограмні події, і спробуйте зрозуміти, який саме контент там розміщується. Це не те саме, що є в Google Play, але спробувати зрозуміти принцип дії можна й протестувати на своїх програмах.
Як уникнути помилок під час ASO-просування.
Мобільні технології продовжують розвиватися, тож ландшафт ASO також розвиватиметься. Важливо бути в курсі нових подій та тенденцій, адже вони відкривають нові можливості для розвитку та просування в інтернеті.
Якщо ви тільки починаєте оптимізацію застосунку, спочатку доведеться попрацювати над основами. Ми навели основні тенденції та гайд з роботи з ASO у 2024 році. Користуйтеся порадами та коригуйте маркетингову стратегію розвитку застосунку.