Для просування застосунку або гри в мобільному маркеті App Store не завжди достатньо оптимізації метаданих. ASO ― це необхідний етап просування, але він більш довгостроковий. Рано чи пізно ви задумаєтесь про швидше й ефективне просування ― рекламу, а єдиною можливістю рекламувати свою утиліту в яблучному сторі буде Apple Search Ads.
Чому ми з першого абзацу протиставляємо поняття оптимізації (ASO) та реклами (ASA)? Все дуже просто: це тісно взаємопов’язані поняття, кожне з яких відіграє важливу роль у просуванні мобільних додатків.
ASO (App Store Optimization) ― це базова оптимізація будь-якого мобільного застосунку, завдяки якій пошукові системи Apple визначають вашу програму як релевантну запиту користувача. Як правило, головною метою для ASO-оптимізації є виведення програми у топ пошукової видачі.
ASA (Apple Search Ads) ― інструмент для реклами застосунку виключно всередині маркету. Оплачуючи рекламу, ви опиняєтеся на першому місці в пошуковій видачі, тому головною метою для ASA вибирають збільшення кількості установок — зростання показника конверсії.
Загалом принципи просування мобільних програм в App Store зрозумілі, тепер давайте розберемося, кому потрібна реклама в App Store?

Рис. 1 – Дані Apple про ефективність пошукової реклами
Без винятку всім мобільним утилітам. Не має значення, яка категорія у додатку, в якій країні вона поширена, наскільки вона приносить користь людству. Просто подумайте, в App Store 4,37 мільйона додатків, і кожен мобайл-розробник вважає свій витвір найгеніальнішим. Але як користувачеві знайти серед усіх пропозицій саме вашу? Правильно, — за допомогою реклами.
Сервіс Apple Search Ads з’явився у вересні 2016 року, що дало можливість розробникам з усього світу просувати свої розробки всередині маркету досить простим способом.
Щоправда, щодо «всього світу» є невелика поправочка: сервіс був доступний лише у 13 країнах до 2018 року. Тільки в березні 2019-го Apple розширив географію Search Ads на 59 країн, серед яких і Україна, Польща, Казахстан та інші. У 2020 році до цих країн додалася Росія, а влітку 2021 року континентальний Китай.
Тому, якщо ви плануєте рекламну кампанію, а особливо на інші країни, переконайтеся, що в цих країнах працює пошукова реклама в App Store.
Перевірити можна тут.
Поля з метаданими заповнює сам розробник або той, хто завантажує програму в маркет. Раніше ми писали про фактори ранжирування додатків в App Store.

Рис. 2 – Пошукова видача рекомендованих додатків в App Store
Однак! На показ рекламного оголошення однаково впливає релевантність та ставка. За запитом користувача «доставка їжі» пошуковий алгоритм ніколи не покаже програму «прості рецепти вдома» лише тому, що рекламу сплатили. Apple дуже клієнтоорієнтована компанія, і якщо користувачам будуть нав’язувати рекламу, що не відповідає їхнім запитам, швидше за все, таку рекламну кампанію забанять, або видалять додаток з маркету.
ASA (Apple Search Ads) ― це пошукова реклама iOS додатків всередині App Store.
Реклама працює за принципом аукціону, що нагадує Google Ads. Рекламодавці роблять ставки: або за натискання реклами (CPT), або за завантаження програми (CPI). Пошуковий алгоритм аналізує метадані додатків (назва, підзаголовок, опис, ключові слова, рейтинг) ― чим вони релевантніші запиту користувача, тим більша ймовірність, що саме цей додаток буде рекламуватися.
Розібралися: на показ реклами впливають метадані та ставки аукціону.
Запам’ятайте, ви не зможете знизити ставки, коли рекламна кампанія вже стартувала, лише підвищити. Тому слід заздалегідь все ретельно продумати й починати з нижчих ставок, відстежувати показники ефективності реклами, та підвищувати ставки у разі потреби. Або доведеться ставити на паузу існуючу кампанію і запускати іншу.

Рис. 3 – Зміна ставок у кабінеті ASA
У сервісі Apple є єдина можливість запуску рекламної кампанії за допомогою інструменту Apple Search Ads. Для створення оголошення не потрібно додатково складати текст, розробляти креатив тощо. Алгоритм App Store формує рекламне оголошення автоматично на основі інформації про програму. Додаток, що рекламується, перебуватиме на першому місці в пошуковій видачі й буде підсвічена блакитним кольором.
Також в Apple Search Ads є можливість запустити 2 формати реклами:
Текстовий варіант. Користувач побачить іконку програми, назву та підзаголовок, невелике прев’ю та рейтинг, кнопку «Завантажити».
Креативний варіант. У цьому випадку користувачеві представиться три вертикальні скриншоти або один горизонтальний, а також назва та підзаголовок, іконка, рейтинг та кнопка «Завантажити».

Рис. 4 – Приклади текстового та креативного формату реклами
Платформа Apple Search Ads розділила рекламні оголошення на 2 пакети: базовий (Basic) та вдосконалений (Advanced). Навіть за назвою можна зрозуміти, що ключова відмінність полягає у можливостях кожного пакету.

Рис. 5 – Інформація про пакети від Apple Search Ads
Для Apple Search Ads Basic характерні:
Для Apple Search Ads Advanced характерні:

Рис. 6 – Можливості Apple Search Ads Advanced
Неможливо однозначно сказати, що один пакет кращий за інший. У базовому пакеті унеможливлюється втручання спеціаліста у налаштування реклами, тобто фактично ви довіряєте просування своєї програми штучному інтелекту. Він автоматично оцінює ваші метадані та підбирає релевантну аудиторію.
У вдосконаленому пакеті налаштування рекламних кампаній проводиться вручну, що вимагає додаткової підготовки перед стартом (складання семантичного ядра, опрацювання ЦА, написання стратегії). Однак цей пакет дасть вам величезну кількість можливостей та інструментів, за допомогою яких буде досягнуто цілей рекламної кампанії.

Рис. 7 – Звіти щодо ефективності реклами в кабінеті ASA
Ми завжди працюємо за системою ASO+ASA і рекомендуємо так робити іншим. Тому зберігайте собі цей чек-лист, складений та неодноразово використовуваний нашими фахівцями!
Отже, ви розробили мобільний iOS додаток або гру і тепер слід опрацювати ASO. Ми розділимо цей процес на 2 етапи:
Підготовчий етап
Практичний етап
Готово! Продовжуйте регулярно відстежувати ефективність рекламної кампанії та вносити зміни у разі потреби.